e-Business informatikai megoldások

Az elmúlt években az informatika egyik legdinamikusabban bővülő szektorát jelentették a rendelkezésre álló adatok elemzését végző információrendszerek. Számos olyan terület létezik, ahol a vállalatok működése valamilyen módon geográfiai dimenzióhoz is kapcsolódik.

Csak néhány példát említve, egy áruházlánc esetén kritikus döntés, hol helyezzék el új bevásárló egységüket; új szolgáltató központ létesítésekor mekkora vonzáskörzetre számíthatunk; a piacszegmentálás hatékonyságát pedig jelentősen növelheti, ha a potenciális vásárlók földrajzi elhelyezkedését is figyelembe vesszük.

A geográfia világának bevonása elemzéseinkbe új szintre emeli azokat. Olyan összefüggésekre, jellemzőkre, trendekre világít rá, melyek egy hagyományos, csupán a földrajzi dimenzió nélküli digitális világban létező rendszerek elől rejtve maradhatnak.
Legyen szó kiskereskedelmi láncról, bankról, egészségügyi intézményről, ingatlanügynökségről, biztosítótársaságról, termelőüzemről vagy hajózási szállítmányozási társaságról, egy GIS rendszer alkalmazása segíti maximalizálni a befektetés-arányos megtérülést, hogy üzlete igazán hatékonyan működjön.

Telephely kiválasztása: Új telephely, üzlethelyiség létesítésekor a legalapvetőbb kérdés: hova érdemes telepíteni az új egységet? A térinformatikai rendszerek, vizualizálva a piaci penetrációt, piaci részesedéseket, az infrastruktúrát vagy akár a különböző demográfiai jellemzőkkel bíró fogyasztói szegmensek földrajzi eloszlását, kritikus információt nyújtanak a helyes döntés meghozatalához.

Piacelemzés: A GIS piacelemzési eszközei segítenek meghatározni a helyi vásárlóerő életstílusához és vásárlási szokásaihoz leginkább illeszkedő termékeket, promóciókat.